מערכת פרסום פרוגרמטית
מהי מערכת פרסום פרוגרמטית?
עולם הפרסום והמדיה שועט קדימה, דינמי וממציא את עצמו כל פעם מחדש. התחזית לעתיד ברורה: מי שינהל את העניינים הן מערכות פרסום פרוגרמטיות. מדובר במערכות חכמות, המאפשרות להגיש מודעות רלוונטיות לגולש הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון.
מערכת פרסום פרוגרמטית שמנוהלת ע”י מומחים מביני דבר, עשויה לספק למפרסם את החזר ההשקעה הטוב ביותר עבור כל שקל שהוא משקיע בפרסום. לא כל אחד יכול, אבל מי שיכול מביא לתוצאות חסרות תקדים. מדיה פולס מצוידת ביכולות הללו.
כך בנויה מערכת פרסום פרוגרמטית
מערכות פרסום פרוגרמטיות בנויות על שני עוגנים מרכזיים:
- מידע/דאטה – המידע הרחב ביותר על הגולש.
- יכולת הגשה על גבי רשתות פרסום מרובות ומסכים מרובים.
העוגן הראשון, המידע, דאטה, כולל שלושה סוגי מידע:
דאטה של המפרסם – מידע כגון: מספר מבקרים באתר שלו, גולשים שהתקינו אפליקציה שלו, רשימת מספרי טלפון או כתובות מייל של אנשים שרכשו בעבר חברים בעמוד הפייסבוק, הטוויטר או היוטיוב של המפרסם, או כל מידע אחר שהמפרסם אוסף על לקוחותיו במערכת ה-CRM של העסק שלו.
מידע שמגיע מספקי מידע – מידע שנרכש מחברות רבות בשוק המספקות מידע, ומידע שמגיע מחברות הקשורות בשיתופי פעולה עסקיים עם המפרסם. המידע שניתן לרכוש מספקי מידע הוא רחב ורב תחומי. מתכנני המדיה שלנו במדיה פלוס מיטיבים לאפיין את קהל היעד ולהחליט איזה מידע יכול לסייע על מנת שנגיע אליו.
מידע הקיים ברשתות פרסום – רשתות הפרסום הגדולות בעולם כגון גוגל ופייסבוק וחברות נוספות, אוספות מידע באופן שוטף וקבוע על כל הגולשים ברשת. מידע זה מאפשר להם לבנות לכל גולש פרופיל הכולל את גילו, מינו , מצבו המשפחתי, עיסוקו, תחומי העניין שלו וכל מה שהוא מתעתד לרכוש בזמן הקרוב. פרופיל זה נבנה על בסיס החיפושים שביצע הגולש, האתרים בהם ביקר , מידע שמסר בהירשמו לשירותים חינמיים שהרשתות מציעות, ועוד עשרות פרמטרים שיצרו האלגוריתמים הסטטיסטיים של חברות אלה, במטרה להשלים את המידע החסר להם.
רשתות הפרסום אוגרות נתוני מידע חיוניים אלה על מנת לאפשר למפרסמים להגדיר את קהל היעד שלהם בצורה הטובה ביותר, ולהגיש לו פרסום בהתאם. בעזרת רשתות אלה, יכול מתכנן מדיה מיומן לאפיין את קהל היעד שלו על בסיס מאות פרמטרים, ולהחליט למי הוא רוצה להגיש את הפרסום, מתי ובאיזה אופן. מערכות אלו אף מאפשרות להבין ולנתח באופן מעמיק פרופילים של לקוחות קיימים, שרכשו בעבר מוצרים/שירותים מהעסק המפרסם, ולחפש לקוחות חדשים בעלי פרופילים דומים, שיהיו מטבע הדברים הלקוחות הפוטנציאליים הקלים ביותר להשגה.
העוגן השני, יכולת הגשה על גבי מסכים מרובים ורשתות פרסום מרובות – מערכת DSP
מערכת DSP (Demand Side Platforms) מחוברת לרשתות פרסום רבות – גם רשתות גלובאליות וגם אתרים ספציפיים הקשורים עם חברת המדיה בהסכמי עבודה. מערכת זו מחפשת, על בסיס המידע הקיים בידה, את הגולשים הרלוונטיים למפרסם. היא מחשבת באיזה מקומות ברשת כדאי להגיש לגולשים אלה פרסומות, כך שיניבו את החזר השקעה הטוב ביותר למפרסם. זאת בהתאם ליעדים שהוגדרו: קליקים, לידים, מכירות, תדירות חשיפה, או כל נתון אחר שניתן למדוד אותו דיגיטאלית או לייבא אותו למערכת מה-CRM של החברה. המערכת לומדת כל הזמן את הביצועים של כל חשיפה אותה הגישה אל מול היעדים שהוצבו לה, ומבצעת אופטימיזציה מתמדת על מנת לשפר את הביצועים. מיקומים, קהלים וקריאייטיב שמניבים תוצאות טובות מתוגברים אוטומטית, ומאידך מופסקות קבוצות שמניבות תוצאות שאינן עומדות ביעדים.
יתרון ה-DSP מתבטא ביכולתה של המערכת לנהל את כל התקשורת מול כל הגולשים תחת פלטפורמה אחידה בכל רשת פרסום, אתר או מסך בו הם גולשים, ובכך להשיג את התוצאות האפשריות הטובות ביותר.
הפלוס של מדיה פולס
הניסיון העשיר – מדיה פולס מתמחה בניהול מדיה על גבי מערכות פרוגרמטיות ועוסקת בתחום משנת 2009.
הקידמה הטכנולוגית – אנו משפרים את יכולותינו עוד ועוד באמצעות שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר הקיימות בשוק.
ההון האנושי – מתכנני המדיה שלנו הם מקצוענים ומיומנים, והניסיון מוכיח כי זהו תנאי ראשון להבטחת ההחזר המקסימלי לכל לקוח עבור השקעתו.