פרסום בטלוויזיה

[vc_row columns_type=”small” height=”auto”][vc_column][vc_empty_space][vc_column_text]

פרסום בטלוויזיה

המסך הקטן הוא אמצעי מדיה גדול!

טלוויזיה היא אמצעי המדיה האפקטיבי ביותר לבניית מותגים. יש לכך כמה סיבות:

השילוב של קול, תמונה ותנועה, מאפשר למפרסמים בטלוויזיה ליצור עבור המותג שלהם זכירות גבוהה בזמן קצר.
הפרסום בטלוויזיה מאפשר בניית ערכי מותג והעברת מסרים מורכבים.
בעזרת פרסום בטלוויזיה ניתן לשנות תפיסות מותג באופן מהיר.
לפרסום בטלוויזיה יש כיסוי רחב בקרב קהלים רבים. הכיסוי והאפקטיביות הפרסומית גבוהים במיוחד בקרב קהלים בוגרים ונשיים.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″ text_color=”#e5e5e5″ css=”.vc_custom_1441265141807{padding-top: 10px !important;padding-right: 20px !important;padding-bottom: 20px !important;padding-left: 20px !important;background-color: #dddbcb !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1442409971114{background-color: #dddbcb !important;}”]

הפלוס של מדיה פולס

צוות מדיה פולס אוחז בניסיון של למעלה מ- 15 שנים בתכנון ורכש מדיה בטלוויזיה.

אנו רוכשים מדיה ישירות מהזכיינים בערוצים השונים, ולכן ביכולתנו לספק ללקוחותינו את הפריסה הטובה ביותר במחירים המשתלמים ביותר.

ביכולתנו ליצור את הפתרון המתאים לכל מפרסם בהתאם לתקציבו, מטרותיו וקהל היעד שלו.

איתנו כל אחד יכול – באפשרותנו לתכנן קמפיינים טלוויזיוניים, המאפשרים גם למפרסמים קטנים ובינוניים ליהנות מיתרונות המדיה הטלוויזיונית, שעלויות הפרסום שלה יקרות יחסית.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

אפשרויות הפרסום בערוצי הטלוויזיה הישראלית

הפרסום בטלוויזיה הישראלית אפשרי בעיקר בערוצים המסחריים – ערוץ 12 (קשת) , ערוץ 13 (רשת) וערוץ 14 (עשר) . בנוסף ניתן לפרסם גם בערוצי הנישה – ערוץ 24 (מוסיקה), ערוץ 9 (רוסית) וערוץ 20.

בערוצי הכבלים והלוויין לא ניתן לפרסם תשדירים, אך בחלקם ניתן לפרסם חסויות ותוכן שיווקי בצורה מוגבלת.

הערוץ הראשון מאפשר פרסום חסויות לכלל המפרסמים, ופרסום תשדירי שירות למלכ”רים וגופים ציבוריים.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row columns_type=”small” height=”small”][vc_column][vc_column_text]

סוגי פרסום בטלוויזיה בישראל

ניתן לפרסם בטלוויזיה הישראלית ב-3 סוגי פורמטים, שלכל אחד מהם תמחור ושיטת רכישה שונים:

תשדירים – תשדיר פרסומת באורך 60-5 שניות עפ”י בחירת המפרסם. זמן האוויר מתומחר על בסיס אורך התשדיר, כמות הרייטינג בפועל (כמות הצופים שנחשפו לתשדיר), סוג התכנית והערוץ המשדר.
חסויות – תשדיר באורך 6 שניות, המופיע בין 3-2 פעמים במהלך תכנית. מתומחר עפ”י מחיר קבוע שנקבע מראש מול הזכיין, בהתאם להערכת הרייטינג מראש.
תוכן שיווקי – תוכן פרסומי המשולב במהלך תכנית, או באנרים של פרס/מתנה המופיעים במהלך תכנית. מתומחרים בהתאם לעומק השילוב של המוצר בתוכן, רמת החשיפה שיקבל המותג בתכנית, וצפי החשיפה המשוער של התכנית.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row columns_type=”small” height=”small”][vc_column][vc_column_text]

סוגי פרסום בטלוויזיה ע”י ערוצים

[wpdatatable id=3]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row columns_type=”small” height=”small”][vc_column][vc_column_text]

מושגי יסוד בפרסום בטלוויזיה

רייטינג בתי אב (GRP) – רייטינג בתי האב בתשדירי 30 שניות הוא הבסיס לתמחור כל סוגי הפרסום בטלוויזיה. בפרסום תשדירים עלות הפרסום נקבעת לרוב עפ”י כמות נקודות הרייטינג שהשיגה התכנית במהלכה שודרה הפרסומת. נקודת רייטינג אחת שווה לאחוז אחד ממשקי האב היהודיים, שצפו בתכנית או במקבץ פרסומות מסוים.

רייטינג קהל יעד (TRP) – נקודת רייטינג קהל יעד אחת שווה לאחוז אחד מקהל היעד שצפה בתכנית או במקבץ פרסומות מסוים. אחת ממטרותיו של תכנון קמפיין טלוויזיה מוצלח, היא לאתר את התכניות הרלוונטיות ביותר לקהל היעד של המפרסם, ולשבץ בהן את הפרסום.

יחס המרה – היחס בין כמות נקודות רייטינג בתי האב לכמות נקודות רייטינג קהל היעד, שהושגו ע”י קמפיין או תכנית כלשהם. ככל שיחס זה גבוה יותר, כך אפקטיביות הפרסום תהיה טובה יותר, והעלויות האפקטיביות של הקמפיין נמוכות יותר.

כיסוי 1+ – אחוז קהל היעד שנחשף לפרסומת לפחות פעם אחת במהלך הקמפיין.

כיסוי 3+ – אחוז קהל היעד שנחשף לפרסומת לפחות שלוש פעמים במהלך הקמפיין. על מנת שצופה יפנים מסר פרסומי בטלוויזיה, חשוב שיצפה בו לפחות 3 פעמים. אחת ממטרותיו של תכנון קמפיין טלוויזיה מוצלח, היא למקסם את אחוז קהל היעד שייחשף לפרסומת לפחות 3 פעמים.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row columns_type=”small” height=”small”][vc_column][vc_column_text]

תמחור על פי אורך תשדיר פרסום בטלוויזיה

נקודת הבסיס לחישוב עלויות פרסום בטלוויזיה הינה תשדיר בן 30 שניות. במידה ואורך התשדיר קצר או ארוך מ-30 שניות, הוא יתומחר עפ”י טבלת האורכים הבאה:

[wpdatatable id=4]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row columns_type=”small” height=”small”][vc_column][vc_column_text]

חלוקה לרצועות שידור בפרסום בטלוויזיה

במהלך שעות היום חלים שינויים באיכות החשיפה למסר הפרסומי, ברמת הקשב של הצופה ובכמות הצופים החדשים. כך לדוגמה, בשעות הבוקר הטלוויזיה עשויה לפעול בחלק מהבתים, אך רמת הקשב למשודר בה נמוכה יחסית, כי הצופה עסוק לרוב בפעולות אחרות במקביל לצפייה. לעומת זאת, רצועת הפריים זוכה לרמת קשב גבוהה יותר, כי בשעות אלה הצופה מתרווח לרוב על הכורסה מול הטלוויזיה בציפייה לתוכן בידורי או חדשותי.

כפועל יוצא מכך, המחיר לנקודת רייטינג המייצגת את כמות הצופים, משתנה מהותית בין רצועות היום השונות, ומושפע בעיקר מרצועת השידור בה תשובץ הפרסומת. ברצועת הפריים למשל, המחיר לנקודת רייטינג יהיה גבוה פי 2 מאשר ברצועת הבוקר.

בקמפיין טלוויזיה חשוב מאוד לשמור על אחוזי פריים גבוהים יחסית, דהיינו למעלה מ-40% ברוב הקהלים. זאת על מנת להרחיב את החשיפה הפרסומית לחלק המרבי מקהל היעד.

נהוג לחלק את רצועות השידור בטלוויזיה באופן הבא:

[wpdatatable id=5]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row columns_type=”small” height=”small”][vc_column][vc_column_text]

מדידת הפרסום בטלוויזיה

התשלום עבור פרסום בטלוויזיה נקבע עפ”י כמות נקודות הרייטינג בפועל, שהשיגו הפרסומות ששודרו. למדידת הרייטינג יש השפעה קריטית על עלויות הפרסום של המפרסם ועל הכנסות הזכיין. מטבע המסחר בין הזכיינים לסוכנויות המדיה הוא מחיר לנקודת רייטינג. נקודת הרייטינג מחושבת עפ”י ממוצע הרייטינג בפועל ברבע שעה בה שודרה הפרסומת +  נקודות הרייטינג הנוספות שהושגו בצפייה נדחית (צופים שהקליטו את התכנית וצפו בה מאוחר יותר) במהלך 24 שעות לאחר שידור התכנית. לדוגמה, תשלום עבור תשדיר פרסומת ששודר בשעה 21:50 ייקבע עפ”י ממוצע הרייטינג ברבע השעה שבין 21:45 ל-22:00 .

קביעת הרייטינג מתבצעת על ידי הוועדה למדרוג, האוחזת בפאנל של כ-600 בתי אב, שמהווה מדגם מייצג של בתי האב בישראל. חברי הפאנל מצוידים בממיר מיוחד, העוקב אחר נתוני הצפייה של בתי האב בפועל. בנוסף, בכל בית אב יש שלט רחוק ייעודי, שלכל אחד מבני הבית יש על גביו כפתור, עליו הוא לוחץ כשהוא צופה בטלוויזיה.

הפרטים הדמוגרפיים של כל בית אב ושל כל אחד מהאנשים הגרים בו, מוזנים במערכת. ניתן לשלוף ממנה פילוחים דמוגרפיים של גיל, מין, דת, רמת הכנסה, רמת השכלה, מקום מגורים ועוד. מדי בוקר נתוני הצפייה בפועל מתעדכנים לתוך תוכנה בשם “אינפוסיס”. סוכנויות המדיה  והזכיינים שולפים מתוכנה זו את נתוני הצפייה הרלוונטיים עבור הקמפיינים המעניינים אותם.

בנוסף לנתוני רייטינג בתי אב ורייטינג קהל יעד, תוכנה זו מספקת גם נתוני כיסוי לכל קמפיין, פרופיל צפייה בתכניות ועשרות פרמטרים נוספים.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row columns_type=”small” height=”small”][vc_column][vc_column_text]

אחוזי רייטינג ממוצעים על פי ערוצים ושעות שידור

[/vc_column_text][us_single_image image=”6237″ align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row width=”full” color_scheme=”secondary”][vc_column][vc_column_text]

לניהול קמפיין מוצלח בטלווזייה
03-5359257 | info@mediapulse.co.il

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row columns_type=”small” height=”auto”][/vc_row]